|
|
بازدید : 1042
نویسنده : سیروس زرگوش
|
|
ﻣﯽﮔﯿﺮد. ﺑﺎﻟﻌﮑﺲ ﻫﺮ اﻧﺪازه دﻣﺎی ﻣﺤﯿﻂ ﮐﻤﺘﺮ، ﻫﻮا ﺳﺮدﺗﺮ و رﻃﻮﺑﺖ ﻧﺴﺒﯽ زﯾﺎدﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﺳﺮﻋﺖ ﮔﯿﺮش ﮐﻨﺪﺗﺮ و زﻣـﺎن آن ﻃـﻮﻻﻧﯽﺗـﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
2-4-6- ﻗﯿﺮاﺑﻪﻫﺎ
ﺳﻔﺖ ﺷﺪن اﯾﻦ ﻗﯿﺮﻫﺎ و ﻇﻬﻮر ﺧﺎﺻﯿﺖ ﭼﺴـﺒﻨﺪﮔﯽ ﮐﺎﻣـﻞ در آﻧﻬـﺎ ﺑـﻪ ﻧـﻮع ﻗﯿﺮاﺑـﻪ، ﺗﺒﺨﯿـﺮ آب ﻣﻮﺟـﻮد در آن، درﺻـﺪ ﺟـﺬب آب ﺳﻨﮕﺪاﻧﻪﻫﺎ و ﻓﺸﺎر ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ اﻋﻤﺎل ﺷﺪه ﺑﻪ ﻣﺨﻠﻮط آﺳﻔﺎﻟﺘﯽ (ﻏﻠﻈﺖ و ﺗﺮاﻓﯿﮏ)، ﺑﺴﺘﮕﯽ دارد. در ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﺗﺒﺨﯿـﺮ آب و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻋﻤﻞ آﻣﺪن ﮐﺎﻣﻞ ﻗﯿﺮ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﺳﺮﯾﻊ اﻧﺠﺎم ﻣﯽﮔﯿﺮد. ﻫﻮای ﺳﺮد، رﻃﻮﺑﺖ ﻧﺴﺒﯽ زﯾﺎد، ﯾﺎ ﺑﺎرﻧﺪﮔﯽ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻌﺪ از ﭘﺨﺶ ﻗﯿﺮ، ﻣﺎﻧﻊ ﺳﻔﺖ ﺷﺪن ﺳﺮﯾﻊ و ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻗﯿﺮ ﻣﯽﺷﻮد. ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺷﺮاﯾﻂ ﺟﻮی ﺑﺮای ﻗﯿﺮﻫﺎی آﻧﯿﻮﻧﯿﮏ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﻗﯿﺮﻫﺎی ﮐﺎﺗﯿﻮﻧﯿﮏ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ. ﺑﺮای دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﻬﯿﻨﻪ، ﻫﻤﻮاره ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻢ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد. ﺑـﺮای آﺳـﻔﺎﻟﺖ ﺳـﺮد ﻓﻘـﻂ ﻣﯽﺗﻮان از ﻗﯿﺮﻫﺎی ﮐﻨﺪﺷﮑﻦ و دﯾﺮﺷﮑﻦ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮد.
درﺟﻪ ﺣﺮارت ﻗﯿﺮ
ﻣﺤﺪودهﻫﺎی ﺑﺎﻻ و ﭘﺎﺋﯿﻦ درﺟﻪ ﺣﺮارت ﻗﯿﺮﻫﺎی ﻣﺼﺮﻓﯽ در آﺳﻔﺎﻟﺖ ﺳﺮد، ﺑﺮﺣﺴﺐ اﯾﻨﮑﻪ آﺳﻔﺎﻟﺖ از اﻧﻮاع ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪای و ﯾﺎ ﻣﺨﻠﻮط در ﻣﺤﻞ ﺑﺎﺷﺪ، در ﺟﺪول زیر ﺑﻪ ﻋﻨﻮان راﻫﻨﻤﺎ اراﺋﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. از اﯾﻦ ﺟﺪول ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ درﺟﻪ ﺣﺮارﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺨﻠﻮط، ﮐـﺎرآﺋﯽ ﻣﻨﺎﺳـﺒﯽ در ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺘﻔﺎوت اﺟﺮای ﮐﺎر داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﯽﺗﻮان اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮد.
راﻫﻨﻤﺎی درﺟﻪ ﺣﺮارت ﻗﯿﺮﻫﺎی ﻣﺼﺮﻓﯽ ﺑﺮای ﺗﻬﯿﻪ آﺳﻔﺎﻟﺖ ﺳﺮد
روسازی
ﺗﻮﺿﯿﺤﺎت ﺟﺪول :
1- ﻓﻘﻂ ﺑﺮای آﺳﻔﺎﻟﺖ ﺳﺮد ﮐﻪ در ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﺮﮐﺰی ﺗﻬﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮد.
2- ﭼﻮن ﻧﻘﻄﻪ اﺷﺘﻌﺎل ﻗﯿﺮﻫﺎی ﻣﺤﻠﻮل ﻣﻌﻤﻮﻻ از 27 ﺗﺎ ﺣﺪاﮐﺜﺮ 107 درﺟﻪ ﺳﺎﻧﺘﯿﮕﺮاد ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﻟﺬا ﺑﺎﯾﺪ ﻫﻨﮕﺎم ﮔﺮم ﮐﺮدن ﻗﯿﺮﻫﺎی ﻣﺤﻠﻮل ﮐﻠﯿﻪ ﻧﮑﺎت اﯾﻤﻨﯽ و اﺣﺘﯿﺎطﻫﺎی ﻻزم رﻋﺎﯾﺖ ﺷﻮد.
3- درﺟﻪ ﺣﺮارت ﻣﺨﻠﻮط آﺳﻔﺎﻟﺖ ﺳﺮد ﺑﻌﺪ از اﺧﺘﻼط ﻗﯿﺮ و ﻣﺼﺎﻟﺢ
4- ﻣﻌﺮف ﺣﺪاﻗﻞ درﺟﻪ ﺣﺮارت اﺳﺖ، ﺿﻤﻦ اﯾﻨﮑﻪ ﺣﺪاﮐﺜﺮ درﺟﻪ ﺣﺮارت ﻗﯿﺮ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ اﻧﺪازهای ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ دود آﺑﯽ رﻧﮓ از آن ﻣﺘﺼﺎﻋﺪ ﻧﺸﻮد.
:: برچسبها:
قیر ,
قیرهای محلول ,
قیرهای زود گیر ,
آسفالت سرد ,
کارخانه ,
|
|
|